ІТ-стартапи і способи інвестування в них

Зростання кількості ІТ-стартапів в Україні демонструє перспективність інвестування в цю сферу. В свою чергу, глобалізація світу дозволяє українцям, що завжди «в темі» нових технологій швидко інвестувати і в іноземні стартапи як з думкою стати частиною реалізації великої ідеї, так і просто для вигідного вкладання коштів.

Як правильно інвестувати в ІТ?

Специфікою залучення коштів в ІТ-стартапи є спрощений варіант випуску акцій – інвестування за допомогою ІСО (випуск токенів). Спрощено механізм використання токенів можна описати як випуск в обіг кріптографічно захищених цифрових знаків, які в подальшому дозволять їх володільцю розраховуватись ними при придбанні товарів або послуг емітента.

І хоча токени можна прирівняти до акцій лише в загальних рисах, на їх вартість так само впливають економічні показники, як то попит і пропозиція, ріст і падіння вартості. Навіть якщо певний вид токенів демонструє стабільне зростання – слід все одно розуміти, з якою метою вони були випущені на ринок і коли і яку вигоду може отримати інвестор. Наприклад , деякі з токенів виходять на ринок партіями, щоб створити їх певний дефіцит на ринку, що автоматично підніме вартість. Тож перш ніж купувати токени – слід розібратися в механізмі їх випуску в цьому конкретному проекті і в кінцевій меті самого проекта.

Як це працює в Україні.

В Україні найчастіше розміщення токенів йде двома шляхами. Компанія не розробляє власний блокчейн і використовує вже існуючу мережу. Користувач/інвестор при бажанні використовувати програмне забезпечення такого ІТ-стартапу вже на першому етапі закуповує певну кількість токенів, які витрачає в процесі використання програмного продукту. Після зупинення користування токени невикористані токени залишаються у користувача, і він може їх продати.

Інший спосіб – це розробка власного блокчейну і розміщення токенів вже з його використанням. В такому випадку користувачі можуть розрахуватись купленими токенами під час здійснення покупок з використанням цього програмного продукту.

Проблема в тому, що і перший, і другий варіанти в Україні не врегульовані на законодавчому рівні. Звісно ж, в цій сфері інвестори більше дивляться на динаміку росту вартості кріптовалюти, ніж на юридичні формальності, проте слід памʼятати, що захистити свої інтереси в цьому випадку поки що дуже важко. Саме тому першочерговим при виборі обʼєкту інвестування має бути професіоналізм команди розробників, рекламна стратегія компанії і відгуки користувачів. Ви маєте бачити, яку конкретну задачу вирішує цей ІТ-стартап, бо саме унікальність продукту і вирішення проблем користувачів дають можливість вважати, що ваші інвестиції не будуть марними.

Комментариев еще нет.

Оставить комментарий

%d такие блоггеры, как: