+38 (044) 279 65 21 +38 (097) 696 70 54 +38 (073) 696 70 54 office@uvito.ua

Всі платники податків в Україні вже знають, що не варто ігнорувати запити та листи податкового органу і на кожен з ним варто надати хоч якусь, але відповідь.
Запити щодо контрольованих операцій та рентабельності операцій регулюються загальними правилами, при цьому маючи певну специфіку.

Із загального – на такі запити варто завжди відповідати. А про специфічні риси ми поговоримо далі.

По-перше, не варто думати, що якщо ви, отримавши лист податкової, сплатили штраф за ненадання звітності, подальша відповідальність вам не загрожує. Штраф штрафом, а звіт все ж таки доведеться подати. При цьому, штрафи нараховуються у випадку недекларування або декларування операцій не в повному обсязі, і штраф нараховується за кожен день прострочення.

Застосування відповідальності за помилки в звітах відбувається вже після аналізу так званих «ризикованих» звітів і проведення податкової перевірки такого платника податків. Така перевірка включатиме співставлення показників задекларованих операцій, показників з митниці та показників з декларацій з податку на прибуток (камеральні перевірки).

Зважайте на те, що податкові органи мають широкі можливості доступу до відомостей про вартість товарів та кінцевих бенефіціарів, зокрема шляхом взаємодії з іншими державними органами.

Не завжди вони її аналізують належним чином, але майте на увазі, що ваші пояснення показників мають бути максимально обгрунтованими і підкріплені конкретними цифрами, а не просто зазначено щось типу «ми придбали/продали за таку ціну бо так вийшло, а все інше – не ваша справа». В таких поясненнях варто детально розписувати обгрунтованість посередника при купівлі чи продажу товарів та пояснювати зростання ціни на всіх етапах постачання.

Якщо ж додати до таких пояснень аналіз ринку, ринковий діапазон рентабельності, і місце ваших операцій в цьому діапазоні – вірогідність податкової перевірки такого субʼєкта господарювання значно зменшиться. Як би то не було, а податківці звертають увагу на аргументовані пояснення з урахуванням специфіки діяльності підприємства, оскільки чудово розуміють, що вони можуть не знати усіх нюансів діяльності.

Як бачимо, ера комунікацій в стилі «Ми податкова, ви нам винні! – А от і ні, ми йдемо в суд!» поступово відходить, і зʼявляється нормальне конструктивне спілкування сторін, побудоване на обʼєктивних показниках. Тож рекомендуємо при підрахуванні вартості поставок зберігати звіти розрахунків, якими ви керувались, завжди бути готовими надати показники проведених досліджень і детально спростовувати кожен аргумент податкового органу.

Єліна Віталіна ОлександрівнаЄліна Віталіна Олександрівна
Бухгалтер

Провідні практики:
ведення обліку
консультування з питань оподаткування та бухгалтерського обліку
проведення перевірок
аудиторська діяльність

%d такие блоггеры, как: