+38 (044) 279 65 21 +38 (097) 696 70 54 +38 (073) 696 70 54 office@uvito.ua

Кожного 15 числа кожного календарного місяця платники податків з острахом намагаються зареєструвати податкові накладні, сподіваючись, що сервіс ДФС таки не зависне і все буде вчасно зареєстровано. Через поширеність цієї ситуації підприємцям варто знати, що робити в ситуації, коли дані про реєстрацію податкових накладних обробляються із затримкою у часі, а квитанції про реєстрацію ПН надсилаються після завершення граничного строку на їх реєстрацію.

Оскільки позиція фіскальних органів «Штрафи все одно будуть», окрім очевидного правила «Як можна раніше реєструвати ПН» ми радимо ще звернути увагу на наступне.

Граничні строки реєстрації ПН встановлені до 15 дня наступного за звітнім місяцем для ПН, що видані з 16 по останнє число попереднього місяця, і до кінця поточного місяця для ПН, якщо вони складені з 1 по 15 число такого місяця.

Додатково, платникам податків налається 15 днів для реєстрації розрахунку коригування на зменшення ПДВ. Проте, як зазначають самі контролюючі органи, вони не мають механізму для відстеження точної дати, коли особа отримала такий розрахунок коригування. Тому, за аналогією, застосовують ті самі строки, що й до податкових накладних.

Але основні проблеми в цих правовідносинах виникають тоді, коли через технічні несправності у платника податків ПН вважається відправленою, а податковий орган в своїй базі її не бачить. І тут важливо розуміти, що якщо підтвердженням направлення ПН є лише її статус в вашій базі – ДФС стовідсотково вас оштрафує. Тому вкрай важливо таки отримати від податкової квитанцію про відправку такої накладної.

Така квитанція має надсилатись платнику податків протягом операційного дня в день, коли особа направляє свою ПН на реєстрацію. І ПН вважається зареєстрованою тією датою, яка буде зазначена в цій квитанції. На жаль, чинне законодавство не передбачає окремого механізму дій у випадку технічних збоїв. Тому платнику податків потрібно:

  • Уважно перевіряти дату реєстрації в квитанції;
  • Перевіряти і фіксувати факт відправлення ПН в ЄРПН.

Навіть якщо квитанція не була надіслана, але факт відправлення накладної підтверджено у реєстрі – датою її реєстрації буде дата надсилання, а не день, коли податкова розбереться зі своїми технічними проблемами.

Відстоюючи своє право на своєчасну реєстрацію варто розуміти, за що саме ви боретесь. Штрафи за несвоєчасну реєстрацію можуть бути дуже значними, оскільки відповідно до статті 120 Податкового Кодексу України їх встановлено в розмірі 10% від суми ПДВ, що вказана в такій ПН. І оскільки норми законодавства не передбачають виключень для накладання штрафів, вони не планують робити винятки навіть для технічним збоїв системи.

Позитивним моментом в цій ситуації є те, що суди в подібних справах стають на сторону платника податків, скасовуючи винесені штрафи. Негативним – що суд таки єдина можливість захисту ваших інтересів, тож доведеться витратити і свій час, і гроші. Суди в своїх рішеннях посилаються на статтю 201 ПК України про те, що якщо платник податків не отримав від ДФС ніякої інформації щодо долі відправленої ПН – вона вважається зареєстрованою в ЄРПН. Також наголошують на прямому обовʼязку податківців надати платнику податків протягом операційного дня хоч якийсь зворотній звʼязок щодо його накладної. Логічно, що платник ПДВ не може нести негативних наслідків просто через невиконання ДФС своїх службових обовʼязків.

Тож як бачите, довести свої права і скасувати неправомірно накладений штраф можна, проте, на жаль, доведеться вкласти свої ресурси в судовий процес.

Сергєєв Петро Олександрович

Сергєєв Петро Олександрович
Адвокат. Директор ЮФ ЮВІТО

Провідні практики:
захист прав та інтересів в судах,
супроводження та ведення господарської діяльності

%d такие блоггеры, как: