+38 (044) 279 65 21 +38 (097) 696 70 54 +38 (073) 696 70 54 office@uvito.ua

Електронний обмін документами між державними органами дещо спростив життя підприємців, але все ще не звільняє їх від обовʼязку проконтролювати, щоб у разі зміни інформації щодо них всі про це дізнались.

В даній статті ми дамо покрокову інструкцію щодо порядку дій у випадку зміни адреси реєстрації (прописки) у фізичної особи-підприємця.

1. Внесення інформації до ЄДР

Для цього необхідно звернутись до державного реєстратора або нотаріуса, підготувавши Форму №11 та квитанцію про сплату державного мита. Інформація, внесена в ЄДР, автоматично передається до ДФС.

2. Отримання нового ЕЦП

Зміна ідентифікуючих даних тягне за собою необхідність отримання нових сертифікатів підписів для подання звітності. Тож підприємцю необхідно скасувати попередній сертифікат та отримати новий. Робиться це в податковій за попередній місцем обліку.

3. Внесення змін щодо реєстрації платником ПДВ

Не дивлячись на те, що податкова автоматично отримує дані про зміну адреси з ЄДР, в базу ПДВ повідомляти про такі зміни варто додатково за формою №1-ПДВ, і зробити це потрібно протягом 10 днів з моменту державної реєстрації проведених змін. Подавати заяву варто до податкового органу за новою адресою, проте варто пересвідчитись, що ви вже зареєстровані там за основним місцем обліку.

4. Внесення змін щодо реєстрації платником єдиного податку

Тут передбачено декілька механізмів, в залежності від групи єдиного податку, на який ФОП зареєстрований. Але в будь якому випадку, заява подається за попереднім місцем обліку.

5. Зареєструвати нову Книгу обліку доходів

За позицією ДФС України, до кінця поточного року ФОП веде Книгу за попереднім місцем обліку, а з 1 січня нового року – вже за новим, якщо він платник єдиного податку, і одразу реєструє нову якщо він на загальній системі оподаткування.

6. Зареєструвати РРО та КОРО за новим місцем обліку

Порядок перереєстрації залежатиме від того, чи зміниться адреса господарської одиниці, за якою зареєстровано РРО/КОРО. Якщо так – необхідно отримувати нове посвідчення, з новою адресою.

Далі йдуть не обовʼязкові кроки, що залежать від масштабів господарської діяльності ФОПа.

7. Подати інформацію про змінені обʼєкти оподаткування

Це про форму №20-ОПП, яку необхідно подати, якщо підприємець має в господарській діяльності обʼєкти, що підлягають оподаткуванню, і територія місця їх оподаткування зміниться.

8. У випадку прийняття на роботу нових співробітників – інформація про них подається вже до податкового органу за новим місцем обліку.

І трохи про місце сплати податків після зміни адреси.

Такі подарки як ПДВ, ПДФО та військовий збір сплачуються за попереднім місцем обліку до початку нового звітного періоду. Звітність подається в такому самому порядку.

Щодо єдиного податку – не так все однозначно через колізію статті 45 Бюджетного Кодексу України та статті 294.7 Податкового Кодексу України, які мають протилежні за змістом положення. Тому радимо попередньо отримати індивідуальну податкову консультацію і діяти вже на її підставі, так у вас буде хоч якесь підкріплення, на яке ви зможете посилатись у випадку спору.

ЄСВ сплачується вже за новим місцем обліку, туди ж подається щодо найманих працівників.

Сподіваємось, наша стаття допоможе вам систематизувати всю інформацію, що стосується порядку реєстрації зміни адреси.

Разкевич Андрій Петрович

Разкевич Андрій Петрович
Юрист

Провідні практики:
корпоративне право / M&A,
господарське право,
цивільне право.

%d такие блоггеры, как: