+38 (044) 279 65 21 +38 (097) 696 70 54 +38 (073) 696 70 54 office@uvito.ua

А сьогодні ми поговоримо про порядок розміщення зовнішньої реклами, пріоритет на її встановлення, а також про мовчазну згоду в якості дозволу на розміщення реклами. А надихнуло нас на це рішення Верховного Суду у справі № 826/13340/17, як раз щодо встановлення пріоритету.

Тож, почнемо від початку.

Відповідно до чинного законодавства (Закон «Про рекламу», Постанова КМУ №2067 від 29.12.2003, якою затверджені правила розміщення зовнішньої реклами та ін.) уся зовнішня реклама може бути розміщена лише за умови отримання дозволу, виданого виконавчим органом місцевої ради або державною адміністрацією. Для отримання такого дозволу заявником подається форма встановленого зразка, до якої додаються макет місця реклами та ескіз самої реклами.

Державний орган має 5 робочих днів з моменту, як він зареєстрував цю заяву, перевірити викладені в ній обставини на предмет наявності чи відсутності пріоритету іншої особи на розміщення реклами на цьому ж місці. Після цього вже виноситься рішення про встановлення або про відмову встановлення пріоритету саме для заявника.

Тобто шанси в наданні або ненаданні вам пріоритету залежатимуть від результатів проведеної перевірки і того, чи не випередив вас хтось на бажаному рекламному місці.

З самого терміну зрозуміло, що на дозвіл на розміщення реклами розповсюджуються норми закону «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності». Тож строк на видачу дозволу ми можемо знайти в цьому ж законі, і складає він 10 робочих днів.

Відповідно до цього ж закону на дозволи на розміщення реклами діє і норма про так звану «мовчазну згоду» на розміщення. Якщо через 10 робочих днів з останнього дня строку, передбаченого для видачі дозволу, компетентним органом не буде відправлено ані дозвіл, ані відмову на розміщення реклами, субʼєкт господарювання вважається таким, що має право на розміщення такої реклами. Документом, який підтверджуватиме це право, буде подана заявка на отримання дозволу, з відміткою про її прийняття і зазначеною датою. За таким умов датою видачі дозволу вважатиметься дата, що відповідає останньому дню 10ти денного строку, передбаченого для розгляду такої заявки.

Тож в даному випадку правовідносини з розміщення реклами виникатимуть з фактичної бездіяльності уповноваженого органу, оскільки він ніяк не відреагував на подану субʼєктом господарювання заяву, і такі дії є фактично порушенням чинного законодавства.

Дробиш Євгенія Дмитрівна

Дробиш Євгенія Дмитрівна
Юрист

Провідні практики:
господарське право та процес,
медіа право,
інформаційне право,
адміністративне право та процес,
інтелектуальна власність

%d такие блоггеры, как: