+38 (044) 279 65 21 +38 (097) 696 70 54 +38 (073) 696 70 54 office@uvito.ua

Штрафи Держпраці, особливо ті, що передбачені за недопуск інспектора до перевірки щодо виявлення тих працівників, що не працевлаштовані належним чином, наразі є найбільшими з усіх штрафів цієї категорії. Гарна новина – їх також можна оскаржувати.

В даній статті ми розглянемо, в яких випадках субʼєкт господарювання має хороші шанси для такого оскарження.

Перша підстава – аналогічна усім іншим перевіркам. Якщо інспектор під час спроби перевірки не надав документи, які б підтверджували його повноваження (копія направлення, посвідчення і т.д.) – роботодавець має повне право не допускати його. Додатково інспектор має повідомити і підстави проведення такої перевірки.

Друга підстава – аргументування видом перевірки. КЗпП України, стаття 265, встановлює 2 види недопуску: просто недопуск до перевірки з питань дотримання законодавства про працю, і другий – недопуск до перевірки саме з питання виявлення непрацевлаштованих працівників. Окрім назви перевірки різниця є і у штрафах: за перший недопуск він складатиме 3 мінімальні зарплати, за другий – вже 100 мінімальних заробітних плат (що суттєво більше).

Так от, інспектори мають практику всі недопуски до перевірок прирівнювати до недопуску до перевірки з питань виявлення неоформлених працівників і виписують роботодавцям значні штрафи. Суди в більшості підтримують позицію субʼєкта господарювання (наприклад, справи № 815/3024/18, № 2140/1852/18) і, відповідно до направлення на перевірку, в якому вказана інша підстава, скасовують накладання такого штрафу.

Третя підстава – відсутність керівника на робочому місці не є підставою для визнання такої відсутності умисними діями, спрямованими на перешкоджання проведенню перевірки. В акті про неможливість проведення перевірки мають бути викладені конкретні підстави перешкоджання, а проста відсутність посадових осіб не може стати підставою для подальшого накладення штрафу (наприклад, справа № 804/4657/18). І знов ж таки, не забуваємо повернутись до вищезгаданого пункту і перевірити саме підставу проведення перевірки.

Четверта підстава – просте ненадання копій документів на запит Держпраці також неможна кваліфікувати як перешкоджання проведенню перевірки. По-перше, інспектори матимуть можливість ознайомитись з оригіналами таких документів, коли проводитимуть перевірку. По-друге, значні обʼєми запитуваних документів і короткі строки для їх надання просто не дають можливості субʼєкту господарювання надати їх у визначені інспектором Держпраці строки. Тож ненадання документів для ознайомлення – це аж ніяк не підстава для накладення штрафу (приклад, справи № 2040/5671/18 та № 1840/2620/18).

Ми розглянули найбільш типові фактори, на які можна посилатись при оскарженні штрафів Держпраці за перешкоджання в проведенні перевірки.
Якщо знаєте інші – поділіться з нами!

 

 

Сергєєв Петро Олександрович
Адвокат. Директор ЮФ ЮВІТО


Провідні практики:

захист прав та інтересів в судах
супровід та ведення
господарської діяльності
%d такие блоггеры, как: